Reforç escolar i ampliació
Classes de Reforç i Ampliació de Primària, ESO, Batxillerat, Cicles formatius de GM i GS.
Els professors que imparteixen aquestes classes són els encarregats de detectar les mancances i/o problemes de cada alumne/a. En cada cas, adoptaran el mètode pedagògic més adequat, sempre en relació, a la seva edat i seva necessitat educativa. Tots són llicenciats i compten amb una àmplia experiència en el món educatiu.
Els alumnes que assisteixen a aquestes classes de reforç presenten característiques ben diverses. Aquest fet ens comporta a treballar de forma individual per a cada alumne/a, amb la finalitat d’esbrinar quines són les seves característiques i necessitats.
Les accions que majoritàriament realitzem són les següents:
1.- Treballar i assolir aquells conceptes, de qualsevol assignatura, que l’alumne/a no ha entès o bé no ha arribat a comprendre correctament.
Aquesta manca de comprensió pot venir determinada per diversos factors: manca de motivació i/o concentració, problemes de comprensió i/o de concentració,…
Per tant, la finalitat d’aquestes classes es motivar a l’alumne i ajudar-los en temes no assolits, i així aconseguir que segueixi el ritme del seu curs.
2.- Crear un hàbit d’estudi per tal que l’alumne adopti un bon mètode d’estudi i assoleixi el objectius del curs satisfactòriament.
Tot i així sempre ens adeqüem sempre a les necessitats de cada alumne/a.
El seguiment que apliquem a cada alumne/a consisteix en l’elaboració d’un informe trimestral en el qual quedarà palesa tota l’evolució de l’alumne/a.
Aquest informe serà tot un recull de la feina diària al nostre centre, on quedarà reflectida totes les assignatures que hem anat treballant i quina ha esta la seva evolució, a més, de tot un seguit de suggeriments referents al món educatiu.
Els nostres grups estan formats per un màxim de quatre alumnes per professor i aquests estan organitzats per cursos.
Una vegada reservada la sessió l’alumne/a pot fer o realitzar més d’una assignatura, sempre tenint en compte, que si no és del mateix àmbit haurà canviar de professor i/o d’aula.
La creació de grups molt reduïts ens facilita molt el contacte amb l’alumne/a, fet que ens permet establir uns forts lligams afavorint així la comunicació i l’interès per l’estudi en general.
Aquestes classes es caracteritzen per donar resposta a tots els dubtes que presenti l’alumne/a , realitzant una part teòrica i una de pràctica.
També un dels trets més importants és la de la creació d’un bon hàbit d’estudi.
Les funcions bàsiques del tutor són les següents:
• Posar-se en contacte amb l’escola o institut per a l’elaboració d’un pla formatiu, que anirà en funció de les característiques de cada alumne/a.
• Realitzar un seguiment personalitzat per vetllar pel bon rendiment de l’alumne/a.
• Elaborar un informe trimestral, que posteriorment es lliurarà als pares, on podran avaluar l’evolució de l’alumne/a.
La franja horària establerta per a la formació complementària està distribuïda de dilluns a divendres des de les 16:00 fins a les 21:00.
El nombre d’hores de les classes és il·limitat i dependrà de les necessitats de cada alumne, tenint en compte que els períodes d’exàmens s’ofereix la possibilitat d’ampliar-les.